Van Maumere naar Labuan Bajo - Reisverslag uit Ruteng, Indonesië van Hilde&Werner - WaarBenJij.nu Van Maumere naar Labuan Bajo - Reisverslag uit Ruteng, Indonesië van Hilde&Werner - WaarBenJij.nu

Van Maumere naar Labuan Bajo

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde&Werner

31 Oktober 2012 | Indonesië, Ruteng

Sorry allemaal dat het zo lang geduurd heeft voordat wij weer iets konden melden, maar jungle en internet ............
We hebben een geweldige trip van vier dagen achter de rug. Een prive-auto, prive-chauffeur plus reisleider, wat wil je nog meer. We zijn vertrokken vanuit Maumere, hoofdstad van het eiland Flores, naar het dorpje Sikkah, waar we geluncht hebbn bij de ouders van Dus (lees DOES), de reisleider. Een geweldige ervaring. Mensen die echt in armoede leven, maar ons het hemd van hun lijf geven. Dan sta je dus echt weer met beide voeten op de grond. De eerste katholieke kerk gezien. Daarna door naar Cokabeach en uiteindelijk een slaapplek gevonden in het dorpje Moni. De buren waren een hond aan het barbequen........ Heftig! Na een korte nacht weer vertrokken om 04.30 uur naar Kelimutu. De drie kratermeren veranderen iedere keer van kleur en er heerst een serene rust. Daarna door naar Bajawa, met onderweg het fascinerende Bluestone Beach (een strand met een schakering aan blauwe stenen) en ander geweldig landschap. Na het avondeten lekker bijkomen in een natuurlijke warmwaterbron (hotspring) en lekker naar bed. De dag erna vroeg vertrokken op weg naar Ruteng. Gestopt bij Bena-village, een authentiek stamdorp. Erg indrukwekkend. Daarna naar het proces van arak (sterke drank van palmbomen) maken gekeken. Uiteindelijk het mooie meer van Ranamese bezocht. Slaapplek, na veel gedoe, gevonden in het dorpje Ruteng. Laatste dag het spinnenwebrijstveld bezocht en doorgereden naar Labuang Bajo. NU lekker luxe. we proberen nu een boottocht te regelen

• 31 Oktober 2012 - 11:51

Hilde&Werner :

Hey Jolie,

Helaas was onze tekst voor het verslag op, daarom proberen wij her nu op deze manner. Allereerst Dankjewel voor je reactie. We weten niet precies hoe warm het hier is, maar wij denken ongeveer 35 graden in de schaduw. Marlies, hierbij alvast Wat meer foto's. Dikke knuffel allemaal!

• 31 Oktober 2012 - 15:02

Hameleerkes:

Wat fantastisch. De verwondering en het enthousiame kan ik me helemaal voorstellen en wat een mooie foto's. Als we nog een keer een kans krijgen om een verre reis te maken, weet ik wel waar ik naar toe wil. Geniet nog maar lekker en ik ben al weer benieuwd naar het volgende verslag.
    Groetjes, Marion

• 01 November 2012 - 00:42

Marian:

Hoi Globetrotters, Super mooi en indrukwekkend. Kan me voorstellen dat jullie rustmomenten inbouwen want wat jullie zien en beleven is overweldigend. Ik heb wat moeite om de foto's in serie te bekijken, dan maar een voor een. Geniet en reis ze! Tot de volgende mogelijkheid tot verslag. Liefs Marian

• 18 Maart 2013 - 11:24

Roel:

Hey Hilde,

Ik vroeg me af hoe je die prive-auto hebt geregeld. Het klinkt heel goed namelijk! Heb je voor mij iets van een e-mail of site van Dus?

Groetjes,
    Roel