Op Flores - Reisverslag uit Maumere, Indonesië van Hilde&Werner - WaarBenJij.nu Op Flores - Reisverslag uit Maumere, Indonesië van Hilde&Werner - WaarBenJij.nu

Op Flores

Door: Werner

Blijf op de hoogte en volg Hilde&Werner

27 Oktober 2012 | Indonesië, Maumere

Na een turbulent vluchtje aangekomen in Maumere op Flores. Een tweedaagse reis geregeld naar De Kelimutu vulkaanmeren, met onderweg lunch bij de moeder van de gids (ze zijn allemaal familie van elkaar), bezoek aan een traditioneel dorpje, een oude kerk uit de zeventiende eeuw, overnachting bij de vulkaanmeren en de volgende dag om 4.30 uur naar boven. Daarna naar de blue stone beach en uiteindelijk naar Ende.
De bevolking op Flores is erg arm en er zijn maar weinig toeristen. Reizen met de lokale bus wordt straks nog een uitdaging. Hilde's haar zorgt in elk geval weer voor veel commentaar.
Ook voor het eerst gegeten in een warung (lokaal eettentje). Nasi in palmbladeren en gegrilde kip; jammie.
Over een paar dagen meer belevenissen en foto's.

• 27 Oktober 2012 - 11:09

De Barteletjes:

Hoi Hilde en Werner, leuk om alweer wat van jullie te kunnen lezen. Tja, het haar van Hilde...daar kun je niet omheen. Feit dus...Veel reisplezier en tot gauw.

• 28 Oktober 2012 - 12:38

Hameleerkes:

Ha We-Hi,
    Dat klinkt allemaal heel spannend behalve om 4.30 uur opstaan. We zijn heel benieuwd naar de volgende foto's. Die vulkaanmeren lijen ons wel heel mooi. Wat zeiden de mensen van je haren Hilde, die lijken op een vulkaan :)
    Jolie: "leuk dat we mee kunnen kijken op jullie vakantie ! Gisteren hebben we bij oma herfststukjes gemaakt en het heeft hier al gevroren. Hoe warm is het bij julie?"

• 30 Oktober 2012 - 15:01

Marlies Leenhouts:

Hoi Hilde en Werner , fijn dat jullie het goed naar jullie zin hebben..
    Dat ik laat reageer is omdat mijn PC stuk was heb inmiddels nieuwe gekocht.
    Wel nog weinig foto's, maar dat komt zeker nog.
    Geniet er van ik volg jullie wel
    Dikke poene Marlies en Haarie